Thursday 3 November 2011

~~Best ke Jadi Orang Kaya~~??

Kaya itu Duit =)...Ramai yang fikir orang kaya ni  the happiest man in the world. Betul ke? Memanglah duit tu benda yang penting.. tapi duit bukanlah sgala-galanya.

If duit x diuruskan dengan betul kita gak yang merana. Orang cakap “ Money makes everything”...xde duit xde lah segala-galanya..sebab zaman  sekarang ni duitlah penanda aras status seseorang tu...org kaya bole hade apa saje yang dorang nak...rumah besar,kereta besar siap dgn drebar,latest gadgets,bla,bla,bla....semua la... 

tp kita lupa yang kekayaan ni jugak la punca kejahatan....bila da kaya mula ada perempuan simpanan,anak ikan,berjudi,tiap2 malam pergi party sana..party sini...,rasuah, macam2 la....
Sekarang ni byk kes culik,blackmails,rompak...semua 2 jadi sebab? sebab seseorang 2 kaya n yg wat hal 2 lak nak jadi kaya...ada paham?

 So the conclusion is, duit boleh buat hidup kita tersangat lah bahagia kalau kita pandai nak uruskan...tp duit n kekayaan jugak boleh buat hidup kita dalam kesengsaraan... bersyukur n hargailah apa yang kita ada......(^___^)



*Sue Rais*

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger