Wednesday, 9 May 2012

Cari Kerja : Part 2

Assalamualaikum..!

Cari dan mencari lagi...itu je lah kerja saya setakat ini...masuk ke setiap syarikat dan kilang mengisi borang...dan borang tu entah di tengok atau di jadikan kertas contengan sahaja....hampir berputus asa sudah..surat perjanjian PTPTN pon dah ramai yang dapat...cuma saya je yang belum terima berikutan pertukaran alamat...hmm...mungkin rezeki belum berpihak lagi untuk mendapat pekerjaan..

Kebanyakan dari mereka2 ni nak kan pengalaman..so fresh graduate macam saya ni nak dapat pengalaman macam mana kalau tak diberi peluang untuk membuktikan kemampuan kitorang?Walaupun hanya sebagai kerani dah dianggap pengalaman berharga ...tapi jangan lah kerana kami takde pengalaman,disuruh kerja sebagai buruh kasar....bukan memilih,tapi sekurang-sekurangnya biarlah apa yang kami belajar dapat dimanfaatkan....

Bila menganggur macam ni n tengok kawan-kawan yang cuma berbekalkan SPM dah ada kerja tetap dan dah berkereta..ada jugak yang dah berkeluarga,rasa macam terpinggir dan menyesal....tapi orang kata apa yang dah ditetapkan untuk kita mesti ada hikmahnya...so..usaha selagi termampu dan tawakkal je lah...

Niat cuma nak membantu meringankan beban keluarga..harap-harap diperkenankan..InsyaAllah....Aminnnn...


;))

Please!!!!

Share

No comments:

Post a Comment