Saturday, 16 June 2012

Melayu dan Bomoh..!

Assalamualaikum...!

Musim berasap nampaknya sekarang ni....bukan berasap ape...tapi jerebu...pagi2 nak pegi keja macam shooting filem seram je...hahaha

Cakap pasal seram...mesti ingat pasal bomoh!dalam zaman-zaman moden ni ada jugak lagi yang menggunakan khidmat si bomoh ni....untuk cari jodoh,naik pangkat,untuk bos sayang,laris meniaga,bla...bla...bla.....
 
Apa yang hebat sangat bomoh ni?dah terang lagi bersuluh yang menyekutukan ALLAH ni hukumnya SYIRIK!Dari kita dok jumpa bomoh yang baca hape tah terkumat kamit...lebih baik kita amalkan doa-doa dan ayat2 Al-Quran.....dapat pahala lagi...

Sebenarnya bukan melayu je yang percaya kan bomoh ni....bangsa lain pon percayakan bomoh jugak...tapi kita sebagai Melayu ni dah sah2 beragama ISLAM...nak buat apa berpegang dengan bomoh ni?kadang-kadang tu bukan main hot lagi mengalahkan Megan Fox...cakap melayu pon ada slang english...tapi pergi jumpa bomoh nak naikkan seri la...nak pasang susuk la...nak naik pangkat la...

hmmm...sendiri mau ingat la bila da guna bomoh ni....bomoh ni macam pengantara kita dengan Syaitan dan Iblis.....maknanya kita dah berurusan dengan setan...masih layak ke kita dipanggil ISLAM bila kita dah menduakan ALLAH?Nauzubillahiminzalik...~~
Share

No comments:

Post a Comment