Friday, 22 June 2012

Pengalaman Vs Kelulusan?

Assalamualaikum..!

salm jumaat semua...;)
Pengalaman Vs Kelulusan?Dulu sue sibuk nak sambung belajar untuk dapat kelulusan yang lebih tinggi dari sijil SPM. Sekarang bila dah mula bekerja di sektor swasta,rasa macam kelulusan tak bagi apa2 makna pon kalau takde pengalaman kerja...yelah..orang yang cuma ade SPM dengan pengalaman 3tahun boleh dapat gaji yang lebih tinggi..!berbaloi ke?diorang tak payah susah2 nak bayar PTPTN pon...!nak bayar duit yuran Graduate bagai...untunglah badan....

Lepas tu biasanya fresh graduate akan duduk bawah diorang dan akan dimarah dan diherdik bila buat salah.....biasala kan..,nama pon kerja...hmmmm

Tapi sue percaya..belajar bukanlah semata-mata untuk mendapat pekerjaan......InsyaAllah ilmu tu boleh dipraktikkan dalam kehidupan....dan rezeki ALLAH ade kat mana2...mungkin sekarang belum lagi...next time maybe?Pray for me..;)
Share

No comments:

Post a Comment