Monday, 17 September 2012

Jangan Hanya Pandang Luaran :)

Assalamualaikum….
Dulu sue selalu menilai orang dari luaran…baru jumpa dah macam-macam andaian yang diberikan…tapi bila dah dapat further study dan berjauhan dari keluarga…macam-macam ragam manusia yang sue da jumpa,barulah tau yang apa yang kita nampak dari luaran tu tak melambangkan dalaman dia..macam jugak buah..buah yang cantik dan berseri  kulitnya tak semestinya isinya elok dan manis…macam tu lah jugak dengan manusia..kadang-kadang mulut manis,muka cantik,ramah mesra mengalahkan jurujual nak promote produk diorang… tapi dalam hati penuh dengan sifat dengki dan iri hati…fitnah jadi mainan mulut…tapi bukan bermakna kita boleh bersangka buruk dengan orang lain…Cuma hati-hati je….bila kita dah terkena sekali,insyaALLAh kita akan lebih mudah nak kenal orang macam ni… ;)
Share

1 comment:

  1. betul.. luaran bukan pengukur siapa kita sebenarnya..

    ReplyDelete